sobota, 18. februára 2017

Keď vám autorka vytrie svojou originalitou zrak (napriek tomu, že už napísala deväť historických románov) / Maliarova dcéra - Julie Klassenová

Sophie Dupontová vypomáha otcovi v jeho ateliéri, zatiaľ čo vlastné práce si necháva pre seba. V súkromí sama maľuje čarovné severo-devonské pobrežie, obľúbené medzi výtvarníkmi, medzi ktorých patrí aj šarmantný Wesley Overtree. Toho však, ako sa zdá, zaujíma viac Sophie ako okolitá scenéria.
Kapitán Stephen Overtree je už zvyknutý, že na seba preberá povinnosti svojho brata Wesleyho. S blížiacim sa koncom dovolenky je poverený nájsť brata a priviesť ho domov. Keď však pricestuje do Devonshiru, zdesený zisťuje, že Wesley sa odplavil do Talianska a dcéru svojho hostiteľa zanechal vo vážnej situácii.Stephen cíti zodpovednosť a zvláštnu potrebu ochrániť mladú dámu, ktorá mu pripadá akosi dôverne známa. S túžbou odškodniť vlastné minulé zlyhania rovnako ako aj bratove urobí slečne Dupontovej ponuku na sobáš. Neponúka jej lásku, iba manželstvo „na papieri“, aby ju uchránil pred škandálom. Ak padne v boji, ako sa obáva, bude aspoň váženou vdovou.Sophie, ktorá zúfalo hľadá východisko zo svojich ťažkostí, sa zmieta medzi svojou prvou láskou a týmto pochmúrnym mužom, ktorého sotva pozná. Trúfne si počkať na Wesleyho návrat? Alebo má prijať kapitánovu ponuku a modliť sa, aby to jedného dňa neoľutovala?



Maliarova dcéra je mojou druhou prečítanou knihou od Julie Klassenovej (prvou bola Učiteľova dcéra, ktorá bola tiež úžasná). Napriek tomu, že od autorky som čítala zatiaľ len dve knihy, zamilovala som si ju. Viem aké náročné je písať knihu (pretože som to už sama skúsila) a autorka má na svojom konte myslím že už okolo deväť kníh, ktoré majú na goodreads celkom dobré hodnotenia. Čítala som už obsahy rôznych Klassenovej kníh a majú pár podobných čŕt. A to dobré hodnotenie svedčí o tom, že autorka do každého svojho príbehu pridá kúsok originality a niečo, čo sme v ostatných jej historických románoch nevideli. Jej štýl je svieži, pútavý a neklame, keď vám poviem, že v knihe neboli žiadne hluché miesta. Autorka sa nechala trochu aj inšpirovať Janou Eyrovou a Jane Austenovou, a to pozorným čitateľom a milovníkom týchto kníh zaručene neujde. Ja som to však nevnímala ako zápor, pretože to tam vôbec nepôsobilo rušivo, ale naopak. Teším sa, že si od tejto autorky budem môcť prečítať viac kníh. 


„Regentská romantika, v ktorej nechýbajú záhady, tajné izby a pravdaže ľúbostný príbeh… Julie Klassenová týmto románom trafila priamo do čierneho.“ RT Book Reviews

Čo si predstavíte, keď si prečítate názov knihy? Dcéru maliara? A kto je to maliar? No predsa človek, ktorý maľuje... logicky. Toto by malo napadnúť 99,9% ľudí, ktorí sa na obálku pozrú. Ale čo zvyšných 0,01%? No tak to som ja. A prečo? Pretože mne asi logika nefungovala, keď som si názov prečítala. Viete čo mi napadlo? Maliarova dcéra... maliarova dcéra... čo to je asi za povolanie ten maliar... žeby niekto kto pracuje s mlynom.... nie veď ten sa predsa volá mlynár... ale znie to tak podobne, určite to nejako bude súvisieť s mlynom... No nie som hlúpa? Ešte aj obálka mi našepkávala, že kto je to ten maliar. Dokonca aj anotácia. Lenže hlúpa Julka príde až po polovičke knihy na to, že kto je to ten maliar, a prečo sa kniha volá maliarova dcéra... No neporazí vás? 

„V Klassenovej poslednom ocenenom nádherne desivom a sladko romantickom historickom románe sa stretáva Jane Austenová s Victoriou Holtovou.“ Booklist

Dej sa strieda z pohľadu dvoch hlavných postáv a jednej vedľajšej, a to Sophie, Stephena a Wesleyho. A náš príbeh sa začína v malom mestečku - v raji maliarov - Lynmouth. Wesley sa odplaví do Talianska a Sophie necháva v závažnom stave. (Všetci si teraz domyslíme v akom, tým dôvtipnejším by to mohlo dôjsť.) A práve vtedy sa objaví Wesleyho mladší brat Stephen. Hľadá ho, aby ho priviezol naspäť domov, pretože je otcovým dedičom a musí sa postaviť čelom svojim povinnostiam. No namiesto Wesleyho nájde Stephen Sophie vo "vážnej situácii". SPOILER Dobre, dobre, ja vám teda prezradím, čo myslí anotácia tou závažnou situáciou... Sophie je tehotná... Domysleli ste si to správne? KONIEC SPOILERU Stephen ponúkne Sophie sobáš, pretože ju chce uchrániť pred škandálom.  Ale čo má chúďa Sophie robiť? Jej láska sa odplavila kdesi do Talianska a ju nechala napospas svojmu osudu. Príjme Sophie Stephenovu ponuku alebo počká na Wesleyho návrat (čo ako sama vie, je veľmi nepravdepodobné)?..... To všetko sa stane už hneď v prvých troch kapitolách, takže dúfam, že som vám toho veľa neprezradila.

„V tomto tajomnom ľúbostnom príbehu Klassenová spojila všetky čitateľsky obľúbené prvky… Predstavuje klenot pre čitateľov regentskej ako aj inšpiratívnej literatúry.“ Bookpage

Prvá kapitola vyzerá veľmi sľubne, trošku mätúce, ale predsa len o dosť lepšie ako druhá kapitola. A práve v tej druhej kapitole som zažila šok. Nepáčilo sa mi to. A vtedy som si povedala: "Julie Klassenová, práve si si pokazila knihu." No bol to predčasný záver. A ten prvok, o ktorom som si myslela, že celú knihu pokazil, ju spravil originálnou. Trochu som sa ku koncu obávala, že by to autorka mohla pokaziť, no ona to zvládla a koniec vôbec nepôsobil vynútené. Chvíľkami som sa obávala, že by sa všetko mohlo zle skončiť, no som rada, že moje predtuchy sa nenaplnili. 

Julie Klassenová popretkávala svoj príbeh, romantikou, záhadami, históriou, ale hlavne maľovaním. A to sú hlavné dôvody, prečo sa mi tento príbeh, tak strašne páčil, a prečo som ho nemohla pustiť z ruky. Verím, že vás kniha vďaka mojej recenzií zaujala a že po nej niekedy v budúcnosti siahnete.



Moje hodnotenie:

4 komentáre:

  1. To je v pohode. Ja som si pri Daringham Hall myslela, že to je viktoriánsky román, pričom sa už v anotácii uvádzalo, že hlavná hrdinka je veterinárka :D... Ale skvelá recenzia :)! Taktiež milujem knihy Julie Klassen. Na jej tvorbe je niečo neskutočne originálne, svojské a krásne. Niečo čo ma vždy chytí za srdce :). Na jej knihy vždy rada spomínam (zatiaľ som čítala Učiteľovu dcéru, Učiteľa tanca a Tajomstvo Pembrooke park). Od môjho posledného stretnutia s ňou ubehol už nejaký čas a tak si v blízkej dobe chcem prečítať niečo nové. Už veľmi dlho ma láka Slúžka z neviemodkiaľ :D... Som rada, že si si čítanie užila a ďakujem ti, že si ma na ňu navnadila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moja sestra nedávno čítala Daringham Hall a tiež si myslela, že to bude historický román. :D Ja som si napríklad aj pri knihe Sabriel, myslela, že hlavnou postavou je chlapec. :D Ďakujem. ♥:) Na Julie Klassenovej ma fascinuje to, že si dokáže zachovať originalitu napriek množstvu napísaných kníh. Keď si plánuješ v blízkej dobe prečítať od autorky nejakú knihu, tak sa pusti práve do Maliarovej dcéry. Môžem ti zaručiť, že ťa nesklame. Nemáš vôbec za čo. Ja ďakujem za krásny komentár. ♥:) A ospravedlňujem sa, že som naň odpovedala až po dvoch mesiacoch, ale mala som toho veľa do školy. :/ Prepáč.

      Odstrániť
  2. Super recenzia, a dokonca si ma aj pobavila :D Ono, Julie je super♥ Tajomstvo Pembrooke Parku si ma získalo, čaká ma Slúžka z Fairbourne Hall a verím, že ďalšie ešte prídu. Píše krásne a ako veľká romantička som si jej knihy vážne zamilovala ^.^ Som rada, že si získala aj teba ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Mony ♥, som rada, že som ťa pobavila. :D Jednou z mojich kladných vlastností je to, že si dokážem urobiť srandu sama zo seba.
      Aj ja verím, že sa mi do ruky dostanú aj ďalšie knihy od tejto úžasnej autorky. :)
      Ospravedlňujem sa, že som tak neskoro odpovedala na tvoj komentár, ale ako vieš, nemala som veľa voľného času. :/ Ale už sa snažím všetko napraviť. ;)

      Odstrániť