streda, 12. júla 2017

Trošku iní trolovia. / Mrazivý oheň - Amanda Hockingová

Originálny názov: Frostfire
Hodnotenie na Goodreads: 3,85 (10 708)
Moje hodnotenie: 3,8/5* / 4/5*

Obsah
Ukryté hlboko v srdci snehom pokrytej divočiny leží tajné kráľovstvo Kaninů – magická ríša rovnako krásna ako zradná...
Bryn Avenová medzi Kaniny nikdy tak úplne nezapadala. Vďaka svojim blond vlasom a modrým očiam sa vždy cítila ako outsider – s nečistou krvou neschopná si získať rešpekt a postavenie. Ale je odhodlaná preukázať svoju lojalitu kráľovstvu, ktoré miluje. Jej snom je stáť sa členkou elitnej kráľovskej gardy a nič jej nesmie stáť v ceste… ani city, ktoré chová ku svojmu šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Akýkoľvek vzťah medzi nimi je vylúčený, ale Bryn si nemôže pomôcť. A začína mať pocit, že i on k nej niečo cíti. Medzitým na kráľovstvo niekto zaútočí – to preverí Bryninu sílu ako nikdy predtým. Konečne má príležitosť konfrontovať Konstantina Blacka, zradcu, ktorý sa pred piatimi rokmi pokúsil zavraždiť kráľa. Len Bryn ho môže zastaviť, ale riskne všetko, len aby ochránila kráľovstvo, ktoré ju nie je ochotné prijať takú, aká v skutočnosti je?


Amanda Hockingová
Amanda Hockingová je autorkou trilogie o Trylloch, ktorá sa v USA stala bestsellerom a ďalších šiestich kníh, ktoré si vydala vlastným nákladom. Potom, čo sa predalo – hlavne vo formáte e-Book – viac ako milión jej kníh vydaných samonákladom, je obdivovaná ako typický príklad úspechu v digitálnom veku. Žije v Minnesote, kde pracuje na ďalšej knihe.



Postavy
Hlavnou postavou knihy je Bryn. Je to ambiciózna postava, ktorá si kvôli svojmu vzhľadu musela veľa vytrpieť a prejsť cez mnohé prekážky. Svojím správaním mi v mnohom pripomínala Finna (z Dědičky) a občas bola aj rovnako neznesiteľná. Niekedy sa zle rozhodovala, ale to robíme všetci, takže ju neodsudzujem. Prekážala mi na nej jej tvrdohlavosť, pretože robila veci bez toho, aby sa zamyslela nad tým, aký majú následok. V niektorých situáciách sa správala ako po uši zamilovaná tínedžerka. Ridley je Brynin šéf, takže chápate, že medzi sebou nemôžu mať vzťah, pretože by to ohrozilo ich prácu. Nijako zvlášť si nezískal moje srdce. Práve naopak. Povedať však, že som ho nemala rada by bolo prisilné. Proste mi nebol sympatický. Charakterovo sa mi nepáčil, pretože robil fakt divné rozhodnutia. Niečo povedal a spravil opak toho. Konstantin Black skoro v knihe vôbec nebol, no aj tak si moje sympatie získal oveľa rýchlejšie a ľahšie ako Ridley. Snažil sa Bryn chrániť. Je síce pravda, že o to isté sa pokúšal aj Ridley, ale myslím, že Konstantin bol úspešnejší. Keď sa tak zamyslím, tak Ridley a Konstantin sú neporovnateľný. A ak si chce Ridley získať moje srdce, tak sa musí veľmi posnažiť.

Môj názor
Autorkin štýl mi bol dobre známy, keďže som sa s ním stretla už v sérií Dědička. V knihe je aj (teda vlastne nie je, ale ja si myslím, že bude) ľúbostný trojuholník a ja si myslím, že autorkin štýl celkom dobre poznám, takže viem odhadnúť s kým hlavná hrdinka nakoniec skonči. Na jednej strane tu je láska, ktorá nemôže byť nikdy uskutočnená, pretože je prakticky zakázaná a na druhej strane tu je chalan, ktorý chce hlavnú hrdinku chrániť za každú cenu (aspoň mne to tak prišlo). Autorka s niečím takým prišla aj práve v Dědičke, tak potom pre mňa nie je ťažké uhádnuť, ktorý si získa jej srdce. Neviem sa dočkať, kedy už budem čítať posledný diel, aby som zistila, či sú moje predtuchy správne. Keď som už začala autorkiným štýlom, tak pri ňom aj zostanem. Amanda Hockingová používala mnoho cudzích slov, ktorým som nerozumela (a bola som dosť lenivá na to, aby som si zistila, čo znamenajú). Neviem, či len prekladatelia doplnili nejaké slová zložitejšími výrazmi alebo také slová použila aj autorka... Ale nevadí.. Len ma trochu mrzelo, že potom som nevedela, o čom sa zhovárajú. Aj samotné konverzácie sa mi miestami zdali divné a k postavám proste nepasovalo, čo hovorili. Autorka nemala dej celkom premyslený, ale improvizovala, pretože som našla pár nezrovnalosti, hluchých miest a informácií a vecí, ktoré do seba nezapadali. Častokrát som sa pri čítaní pristihla pri tom, že moja myseľ blúdi celkom niekde inde a nie v knihe, kde by mala.

Kniha patrí do žánru YA, no mne občas prišlo, akoby to bola detektívka, keďže väčšinu času tam nerobili nič iné iba riešili záhady. Ale vlastne sa ani veľmi nesťažujem. O záhadách a odhaľovaní tajomstiev  totiž veľmi rada čítam. A ak to je v niektorej YA.. tak prečo si ju neprečítať? Riešenie záhad im však veľmi dobre nešlo. Keby to bola detektívka, tak by to bola veľmi mizerná detektívka.

Zvyky, ktoré mali trollovia (napr. to s tými podvržencami) sa mi nezdali divné, pretože som si na nich už zvykla. Prekvapilo ma, že zvyky trollov tu neboli až tak dopodrobna rozobraté. Preto niekto, kto nečítal Dědičku, s tým musí mať problémy. Ale môžem sa mýliť. Netvrdím to na sto percent.  Ak by som mala porovnávať autorkine série Dědička a Kroniky Kaninu, tak musím povedať, že práve Dědička sa mi páčila viac. Preto ma aj veľmi potešilo, keď sa niektoré postavy (Finn, Tove, Bain) z autorkinej predchádzajúcej série objavili alebo len spomenuli (Loki, Wendy) v Mrazivom ohni.

Prekvapilo ma, že na môj vkus bolo v knihe málo akcie. V podstate sa tam skoro nič nedialo a vždy sa riešilo to isté. Už ku koncu som očakávala, že tam bude veľký zvrat a toľko množstvo akcie, že sa mi začne uvoľňovať adrenalín do krvi... ale stále nič. Koniec bol trochu divný a unáhlený a autorka ho napísala tak, akoby kniha mala čím skôr skončiť, pretože nemala veľa času a chcela ju mať čím skôr napísanú.

Moje hodnotenie
Radím vám, aby ste si predtým, ako sa pustíte do série Kroniky Kaninu, prečítali najprv sériu Dědička. Pretože sa vám môže potom stať, že budete zmätený a nebudete viacerým veciam rozumieť. Dědička by vám mala pomôcť pochopiť to. A napriek všetkým nedostatkom, ktoré kniha mala, mám autorku stále veľmi rada a určite sa pustím aj do druhého dielu (zvedavosť mi nedá inak).

74%


Názory iných blogerov:
"Mrazivý oheň bych doporučila všem, kteří mají rádi magické příběhy o nadpřirozených bytostech s kapkou romantiky a s hrdinkou, která jde proti nepřízni osudu a tvrdě bojuje za svůj sen." - Vendea

"Celou první polovinu knihy jsem se do čtení vyloženě nutila. Štvaly mě všechny nelogičnosti, o nichž jsem se zmiňovala výše a děj mě vůbec nepohltil. Druhá polovina získala trochu na spádu, děj začal být víc napínavý, lépe se to četlo a já si konečně začala v rámci možností příběh užívat. Jak rychle svitna naděje, tak rychle však i pohasla, jelikož konec se jednoduše nepodařil. Autorka si jen připravila půdu pro další příběh a Mrazivý oheň končí nepříjemně otevřeně. Finále, ke kterému se celou dobu schyluje a vy si mnete ruce radostí, že se možná přece jen nějaké té akce dočkáte, nakonec vůbec nepřijde. Děj je předčasně utnut, čtenář je nespokojen a i když se nedozvím, jak vlastně skončí, musím říct, že mě to ani nezajímá. Druhý díl už bych zkrátka nezvládla." - Ivcca

"Amanda Hocking si tímto u mě neskutečně polepšila. Vážně jsem váhala nad hodnocením pěti hvězdiček nebo aspoň čtyř a půl, ale na to mi chybělo pár věcí. Čtyři jsou podle mě akorát, když to nebudeme srovnávat s tím, že jen o hvězdičku míň beru průměr. Tohle byl fakt nadprůměr.
Z Mrazivého ohně mám tedy celkově velmi dobré pocity a kdo pátrá po akční fantasy, sáhněte po téhle knížce. Navíc se na to strašně dobře kouká, jak na obálku, tak grafické zpracování uvnitř." - Adelle R.

Za poskytnutie e-knihy veľmi pekne ďakujem eReading.cz
Ukážku knihy si môžete zadarmo stiahnuť TU.

2 komentáre:

  1. Vôbec som netušila, že táto séria naväzuje na Dedičku a je lepšie ju čítať až po nej. Ďakujem za info! :) A inak, výborná recenzia! :) Veľmi sa mi páči, že pridávaš názory aj iných ľudí, aspoň mám všetko na jednom mieste. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak táto séria nenadväzuje až tak celkom na Dědičku, ale podľa mňa je lepšie čítať ju až po nej, pretože potom budú čitatelia menej zmätený. :) Ďakujem. ♥ S názormi iných blogerov si potom čitatelia môžu aspoň spraviť na knihu vlastný názor, ktorý neovplyvní potom len moja recenzia. :)

      Odstrániť